close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תחזוקת הביוב ומחלות שונות

מערכת שורשו כסליו, תשפ04/12/2019

ביוב לא מתוחזק ומזוהם יכול לגרום למחלות ובעיות רבות. איך נכון לפתור את הבעיות הללו?

תגיות:
בישראל כמו בכל מדינה מתוקנת אחרת, יש מערכת ביוב מסודרת. היא מתחילה בצנרת אצל כל אחד מאיתנו בבית, ממשיכה אל צנרת הביוב של כל דיירי הבניין, לאחר מכן אל מערכת הביוב של השכונה וכן הלאה. יש גם תקנות וחוקים שנוגעים לביוב ואי אפשר להתעלם מהם בלי לתת את הדין על כך, ואפילו בורות ספיגה של פעם שעדיין קיימים היום, מחייבים בפינוי של השפכים ושטיפה.

למה? כי בסופו של דבר מדובר על בריאות הציבור. כולנו יודעים אולי איזה ריח נוראי יכול להיות מביוב שלא מטופל כראוי, ריח שיגרום לנו מהר מאוד לטפל בצנרת, אבל יש פחות
מודעות לנזקים הבריאותיים שצנרת ביוב לא תקינה גורמת. הנזקים הבריאותיים הללו מתבטאים בשלל מחלות, מהן קלות ומהן קשות יותר, והנה כמה מהמחלות הללו שאי שמירה על היגיינה ולעניינינו, אי תחזוקה וניקיון של מערכת ביוב עלולה לגרום להן.

מחלות שעלולות לעבור דרך מערכת הביוב
• דיזנטריה, מחלת מעיים מאוד לא נעימה, מחלה שמלווה בחום גבוה אך התסמינים שלה הם בעיקר שלשול חריף ולעיתים יחד עם דם בצואה.
• מליודוסיס, מחלה זיהומית שגורמת לכאבים באזורים שונים בגוף כמו עיניים, רגליים, גב, זיהומים שונים בעור, שיעול ואף דלקת ריאות.
• גסטריטיס, מחלת מעיים שגורמת לכאבי בטן עזים כמו גם שלשול. המחלה נגרמת מזיהום ויראלי.
• תולעי מעיים, תולעי מעיים מועברות דרך הפה במזון או כשאין היגיינה ראויה. הן עלולות לגרום לחולשה, חוסר תיאבון, הטלת ביצים בפי הטבעת מה שגורם לכאבים וגירוד, ועוד שלל תסמינים מאוד לא נעימים.
• גרענת, מחלת עיניים שעוברת בין אדם אחד לשני כשאין היגיינה מספקת וראויה.

כמובן שלא רק צנרת ביוב לקויה עלולה לגרום למחלות הללו אך מרכיב מרכזי בשמירה על היגיינה ובריאות כיום הוא הביוב. חשוב לשמור עליו וחשוב לא לחכות שהוא ייסתם אלא לתחזק אותו בצורה שוטפת, לדאוג שלא יצמחו שורשים שיחסמו אותו ולנקות אותו. איך עושים את זה? עם ביובית.

מהי ביובית ולמה צריך אותה?
ביובית היא רכב ייעודי לניקוי ביובים כמו גם פתיחה שלהם במקרה של סתימה. הוא יודע הן לשאוב את הנוזלים ואת הלכלוך בשביל לנקות אותו והן לשטוף אותו באמצעות לחץ מים.

בעזרת הביובית ניתן להגיע למקומות שקשה להגיע אליכם בדרכים רגילות, למשך בעזרת ביובית נמוכה תוכלו לבצע שאיבה מאזורים שהתקרה נמוכה ובדרך כלל גם מקומות צרים.

הביובית מיועדת גם לניקוי של בורות שפיכה כמו גם של מפרידי שומנים, ולא פחות חשוב מכך, יש לה יכולות לשאוב הצפות, הצפות שקורות בעיקר בחורף במקומות נמוכים וכאלו שמערכת הביוב שלהם לא מתוחזקת והיא עולה על גדותיה מהר מאוד.

צנרת ביוב יכולה להיסתם מסיבות שונות כמו גם להינזק, להיות שבורה או סדוקה ואם יש בעיה צריך לקרוא לשירותי ביובית כמה שיותר מהר. עדיף כמובן למנוע נזקים על ידי תחזוקה שוטפת נכונה, ועדיף כמובן לא להגיע למצב כזה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה